söndag 19 juni 2011

Hej alla!

Hej alla!

Ja, då var stafettpinnen överlämnad till mig som ska skriva lite under veckan som kommer.

I det här första inlägget kan jag väl börja med att berätta lite om mig själv och vad jag sysslar med. Jenny heter jag, är 27 år och arbetar som folkhälsostrateg i Malmö stad.

Jag läste folkhälsovetenskapligt program på Malmö högskola. Min D-uppsats skrev jag för dåvarande folkhälsoenheten på stadskontoret i Malmö och det var också där som jag tjatade mig till en praktikplats under 20 v under utbildningen. Och ja, som någon sa, det ena leder till det andra. Så på hösten efter att jag slutat plugga fick jag en projektanställning på folkhälsoenheten. Och här är jag fortfarande. Eller, folkhälsoenhetens tjänster har placerats ut på andra avd/förvaltningar så nu sitter jag på avd för samhällsplanering.

När jag började jobbade jag framförallt med Malmö stads välfärdsredovisning och med att ta fram Malmö stads strategi för att förebygga övervikt och fetma i Malmö. Jag jobbar fortfarande med välfärdsredovisningen. Men den är inne i en utvecklingsprocess, och i feb/mars nästa år hoppas vi att vi lyckats gifta samman välfärd och tillväxt på ett eller annat sätt....spännande!

Utöver välfärdsredovisningen är jag med i en massa andra saker, t ex kring bostadsfrågor och Malmö stads resursfördelning.

Jag tänkte bl a försöka skriva lite om min vardag på jobbet under den här veckan! Får se vad det mer kan bli!

Idag har jag faktiskt en helt tom kalender, så när som på ett möte i eftermiddag om hållbarhet, visualisering mm! Så den här dagen ska ägnas åt att läsa läsa läsa. Jag ska försöka ploga igenom en massa kring samband mellan välfärd och tillväxt.

Vi hörs!

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar