torsdag 23 juni 2011

Ja, också var det snart lite ledighet! Det kan behövas.

Idag har det faktiskt också varit en riktig kontorsdag.

Min kollega Daniel som jag samarbetar med kring välfärds- och tillväxtrapporten har fått erbjudande om ett arbete som handläggare i Bryssel för SKL, så han ska vara tjänstledig under hösten. Verkligen spännande! Men, det ställer ju också lite krav på omstrukturering av arbetet som ska ske under hösten. Så idag har vi försökt få lite klarhet i detta.

Vi har också skrivit klart kommunikationsplanen för hösten och våren vad gäller välfärds- och tillväxtrapporten. Verkligen bra att få saker på pränt. Kommunikationsarbetet är a och o för att lyckas med förankringsarbetet och informationsspridningen.

Jag har också ett ärende på mitt bord som ska upp till kommunstyrelsen i augusti angående bostadsfrågor i Malmö. Bostadsområdet är ganska nytt för mig, och en liten utmaning. Men också mycket spännande att få utvecklas i nya frågor.

I förra veckan hade vi ett spännade möte bland annat med några av kommissionärerna i Malmö stads kommission för ett socialt hållbart Malmö. Mötet handlade om att börja gå igenom den bruttolista av variabler som vi har tillgång till i nuläget. Vår ambition är att kunna vaska fram de variabler som är allra viktigast för att följa välfärden och tillväxten i Malmö. Detta möte var ett steg i den processen och vi hoppas på en spännande fortsättning efter sommaren.


Ha en riktigt skön midsommar!

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar