fredag 17 juni 2011

Utredare?

För er som undrar vad en utredare gör så kan jag berätta att i mitt jobb går en stor del av arbetstiden åt till att samla in och läsa information för att sedan sammanställa den på ett bra sätt. Tack vare detta får jag ägna mig åt det jag tycker är roligt; både informationsspridning och faktainhämtning. Och jag lär mig mycket!

Under veckan har jag "finlirat" med en skrift som handlar om barn och psykisk hälsa, som snart ska vara klar. Vi hoppas att den ska vara till nytta för kommunala folkhälsoplanerare och andra som arbetar för att främja barns psykisk hälsa. Håll utkik på www.folkhalsoguiden.se där den kommer att läggas ut när den är klar.

Veckan har gått snabbt! I tisdags hade vi dessutom en rolig sommaravslutning med boule och god mat. Regnigt var det, men vi fick krypa ihop under tältdukar och hade det trevligt ändå!

Nu lämnar jag över stafettpinnen till nästa deltagare i Folkhälsostafetten! Må så gott!

1 kommentar:

  1. Säg gärna till här eller på SFFFs Facebooksida när skriften är klar, låter som något som skulle intressera många! /Katrin

    SvaraRadera