fredag 3 juni 2011

Mjukstart inför sommaren: Annika Linde

Många av er har säkert lyckats få in en härlig långledighet just denna helg. Om väderprognoserna stämmer kommer det bli en lämplig försmak på sommaren och då vill vi ge ett tips på hur du kan kombinera nytta med nöje: Lyssna på Annika Lindes program från sommarpratarna i P1. Annika Linde är statsepidemiolog vid Smittsskyddsinstitutet och säger så här om sitt program:

"– Jag vill i mitt Sommarprogram visa att mångfald är bättre än enfald och att den förtryckte blir en förtryckare – både bland mikroorganismer och människor. Jag kommer att beskriva hur förändringar under en tid skapar kaos, men att de är en förutsättning för utveckling mot god symbios – både bland mikroorganismer och människor. Naturligtvis kommer jag att nämna ordet influensa av och till, men jag baserar mitt sommarprat på olika typer av forskning och inte minst egna erfarenheter av många slag. "

Du kan ladda ner det som mp3-fil här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar